Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

για το ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΥ ΝΤΕΚΕ

Την 20η Σεπτεμβρίου, στην ανάρτηση τη σχετική με το άλμπουμ «Απ’ τη σπηλιά του Δράκου» [Puzzlemusik, 2010] του Μπάμπη Παπαδόπουλου (http://is.gd/jdOcu) έγραψα πως… αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς ο «σωστός» τίτλος είναι «Μινόρε του ντεκέ» και όχι «τεκέ», όπως αναφερόταν στα credits και ακούγεται, γενικώς, τριγύρω. Στο τέλος Οκτωβρίου ακολούθησε ο εξής διάλογος μ’ έναν ανώνυμο σχολιαστή:

– «Μινόρε του τεκέ» είναι, Φώντα, και όχι «ντεκέ» (όπως φαίνεται και στην ετικέτα του δίσκου). Συγχαρητήρια για το blog!

Φ.Τ. Έχεις δει την ετικέτα του 78άρι δίσκου, ανώνυμε; Αν ναι, πάω πάσο (και ανακαλώ). Εγώ δεν την έχω δει, αλλά οι πληροφορίες μου από την ανθολόγηση του κομματιού στα CD “Rembetika, Historic Urban Folk Songs from Greece” [USA. Rounder CD 1079] του 1992 και “Mortika, Rare vintage recordings from a greek underworld” [SWΕ. Arko 008] του 2005, που έχει επιμεληθεί ο Charles Howard (τον οποίον εμπιστεύομαι) μιλάνε καθαρά για “Minore tou deke” δηλ. «Μινόρε του ντεκέ». (Στα ίδια CD, σε άλλα τραγούδια, υπάρχει και η λέξη “tekes”. Το λέω για να μη νομιστεί ότι πρόκειται περί ορθογραφικού λάθους). Παρ’ όλα αυτά θα το ψάξω κι άλλο. Κι αν μπορέσω να εξασφαλίσω φωτογραφία του label θα την αναρτήσω.

– Φωτογραφία του δίσκου στο Π. Κουνάδης, «Τα ρεμπέτικα», εκδ. ΤΑ ΝΕΑ, τόμος 7, σελ.27

Φ.Τ. Ok, φίλε μου. Σ’ ευχαριστώ και για το στοιχείο. Επέτρεψέ μου να το ψάξω κι εγώ λίγο, αύριο, και θα επανέλθω, για να επανορθώσω. Μία ερώτηση μόνο. Το label είναι κόκκινη Columbia με τα στοιχεία 56294-F;

– Αυτή που λες πρέπει να είναι η αμερικάνικη, ενώ αυτή που βλέπω στου Κουνάδη είναι η Columbia Ελλάδας DGX 36 με χρώμα σκούρο μπλε (εκτός κι εάν έχει πέσει «φωτοσοπάρισμα»).

Φ.Τ. Γι’ αυτό σου λέω… Το αμερικανικό είναι το original, κι εκεί πρέπει να έγραφε «ντεκέ». Δυστυχώς, δεν θα έχω το label πριν από το Δεκέμβριο και τότε θα βεβαιωθούμε αμφότεροι. Θα ακολουθήσει σχετική ανάρτηση.

Επικοινώνησα με τον Charles Howard, ο οποίος σήμερα μου έστειλε το original label του κομματιού (τον ευχαριστώ). Όπως βλέπουμε όλοι μας αναγράφεται ΝΤΕΚΕ.(Η ετικέτα της ελληνικής έκδοσης και... "Μινόρε του τεκέ")

* Σήμερα (7/1/2011) πληροφορήθηκα πως η αμερικανική ετικέτα της πρώτης έκδοσης του "Μινόρε" είναι πράσινου χρώματος (έτσι ισχυρίζεται ο φίλος που μου έδωσε την πληροφορία), και πως η "κόκκινη" βγήκε λίγα χρόνια πιο μετά. Ο ίδιος ο φίλος μού είπε ακόμη πως την "πράσινη" δεν την έχει δει κανείς... αλλά, κατά πάσα πιθανότητα, έχει τα ίδια νούμερα (και τα ίδια γράμματα στην ετικέτα θα προσέθετα εγώ). Όποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω ας συμπληρώσει.

1 σχόλιο:

  1. ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΩΝΤΑ.ΟΝΤΩΣ Ο Charles Howard ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΑΝΚS SALAOK

    ΑπάντησηΔιαγραφή